Parse, Alarm, Gauge. The must-have tool.

LogRep is a log parser for Final Fantasy XIV. You can compare your parse result with players in all servers (anonymous) on the web. LogRep also has an alarm function which reacts to specific log. You can also easily set an alarm to ring after specific duration.

0.97.00

2013/10/27




  • リアルタイム集計機能が実装されました
    DoTの集計ロジックにまだ甘い箇所があるのでα版としての提供です。
    現在は自分自身のみですが、パーティ全員に拡張されます。

    I've implemented a real-time aggregation function
    Aggregation logic of DoT is because it is not accurate yet, is α version.
    It is only myself now, it will be extended to all parties.


 <使い方>
FF14を起動している状態で、LogRep左上の剣アイコンからリアルタイム攻撃分析(α版)を選択
In a state in which to start the FF14, select "Realtime Action analyze (α version)" of the LogRep.

少々みにくいですが、小さいボタン7つと黒いグラデ背景のウィンドウが出る
Bracts small button 7, windows took a black gradient appears.

FF14の画面上で、邪魔にならない場所に配置
On the screen of FF14, and place in a location that is not to interfere.


<ボタンの機能>

  集計を開始します
  I will start the aggregation

  集計を終了します
  I'll finish the aggregation
1~3
  それぞれ、1~3分間だけ集計します
  I will make a summary only 1-3 minutes

  ウィンドウを透過します(ウィンドウの移動ができなくなります)
  I will pass through the window
×
  ウィンドウを閉じます
  I close the window



11 comments:

戦士Lv45 さんのコメント...

更新お疲れ様です。
使用して気が付いたことなのですが召喚士でLBを撃った際のダメージが召喚獣の方にも加算されているようです。

Kari さんのコメント...

The Live Parse is only showing my own damage, not my party's damage. Bug or?

codescream さんのコメント...

戦士さん

↓根本的な問題はこちら
http://ff14logrep.blogspot.jp/2013/08/blog-post_2713.html

LBに関してだけは誤差がひどいので「3000ダメージを超えるものに関しては優先的にLBスキルのみ探す」としてるものの、

・レベルが低いのでまだ3000を超えないLBダメージであった
・FF14のログ抜けでLB発動のメッセージがそもそもなかった

といった要因で召喚獣(他PTメンバー)に乗っかってしまうことはあると思います。
LB自体は計の集計対象外ですので、大幅にスコアが変わることはありません。


To Kari

Expected to be extended in the next version later.

匿名 さんのコメント...

I can't see the real-time action analyze in game ?
What did i do differently ?

codescream さんのコメント...

Because a little hard to see, you may not be aware of.

匿名 さんのコメント...

I can see it running when I alt+tab
No idea what you meant by a little hard to see.
I don't see it in game at all

codescream さんのコメント...

Sorry, I can see only a little English.
It is a window of an external tool instead of Add-on.
This is different from the one used in such as WOW.

匿名 さんのコメント...

so how do you get it appears on in game then ?
thx for helping out

codescream さんのコメント...

How to use, I will publish them
Good luck on your own up to it!

Lala さんのコメント...

いつもLogrep利用させて頂いています,ありがとうございます.

リアルタイム集計用のウィンドウについてですが,
ボタン部とDPS表示部が別ウィンドウになっているようですが,
これは同じウィンドウにはできないのでしょうか.
というのも,クライアントを非アクティブから再度アクティブさせた際に,
ボタン部とDPS表示部のウィンドウがどちらも隠れてしまい,
これを戻す作業で少々面倒になることがあるからです.
またはウィンドウを最前面に固定するなどの選択ができればよいとおもわれるのですが・・・

お忙しいと思いますが,検討をお願いします.
これからも更新がんばってください!

codescream さんのコメント...

Lalaさん

海より深いWindowの仕様と開発の手ヌ…事情によって、一つにはできないのです。
が、ようするに1クリックによって両方手前にきてほしいという要望だと思いますので、
次バージョンで対応しておきます。

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